Problemy z uszczelką głowicy Subaru (dotknięte lata i modele)

Pojazdy Subaru są znane z niezawodności i osiągów, dlatego też producent samochodów nadal posiada lojalną bazę klientów. Nawet przy swojej znakomitej reputacji, Subaru popełniło w przeszłości kilka błędów. W rzeczywistości, niektóre z 2,5-litrowych silników czterocylindrowych są znane z pękających uszczelek głowicy, co prowadzi do kosztownych napraw. Jakich modeli dotyczą problemy z uszczelkami głowicy Subaru i co należy o nich wiedzieć?

Jeśli jesteś na rynku używanego Subaru, będziesz chciał wiedzieć, których modeli unikać. Konieczne jest również, aby zrozumieć, co to jest przepalona uszczelka głowicy, aby można było uniknąć każdego samochodu z objawami.

Spis treści show Co to jest uszczelka głowicy? Jakich modeli dotyczą problemy z uszczelką głowicy Subaru? Oznaki pęknięcia uszczelki głowicy Subaru 1. Przegrzany silnik 2. Utrata mocy 3. Zanieczyszczenie oleju 4. Biały dym 5. Wycieki zewnętrzne Koszt wymiany uszczelki głowicy Subaru

Co to jest uszczelka głowicy?

Uszczelka głowicy znajduje się na silniku. Jest to cienki pasek metalu z otworami, przypominający kawałek sera szwajcarskiego. Po zmontowaniu silnika uszczelka głowicy jest umieszczana między blokiem silnika a głowicami cylindrów.

Zadaniem uszczelki głowicy jest utrzymanie odpowiednich tolerancji pomiędzy tymi dwoma ciężkimi metalowymi częściami. Zasadniczo uszczelka zapewnia, że kanały olejowe i przepływ płynu chłodzącego pozostają od siebie oddzielone.

Uszczelka głowicy musi być precyzyjnie umieszczona i zamocowana, aby zapewnić prawidłowe uszczelnienie. W większości silników uszczelka głowicy wystarcza na cały okres eksploatacji pojazdu. Jedynym przypadkiem, w którym uszczelka wymaga wymiany, jest przeprowadzenie poważnej naprawy silnika.

Jednak wadliwa uszczelka głowicy może powodować problemy. Podczas rozgrzewania i stygnięcia silnika uszczelka nieznacznie się przemieszcza. W każdym cyklu roboczym uszczelka głowicy musi odpowiednio absorbować i odprowadzać ciepło, aby zapewnić prawidłowe działanie uszczelek. Gdy uszczelka głowicy jest wadliwa, olej i płyn chłodzący zaczynają się mieszać, co prowadzi do kosztownych sytuacji.

Jakich modeli dotyczą problemy z uszczelką głowicy Subaru?

Chociaż każdy silnik może ucierpieć z powodu awarii uszczelki głowicy, istnieją pewne modele Subaru, które są szczególnie znane z tego problemu. Okazuje się, że konstrukcja silników spowodowała problemy z uszczelkami głowicy.

Najbardziej podatny na ten problem jest silnik Subaru EJ25. Te 2,5-litrowe silniki występowały w kilku konfiguracjach i były kilkakrotnie modernizowane w trakcie produkcji. Jednak uszczelki typu kompozytowego były wadliwe, co prowadziło do problemów.

Problemy z uszczelkami głowicy Subaru wydają się dotyczyć najczęściej następujących modeli:

  • 1999-2010 Forester
  • 1999-2011 Impreza
  • 2000-2009 Outback
  • 2000-2009 Legacy
  • 2003-2005 Baja

Oczywiście, winny może być również silnik typu boxer, ze względu na jego konstrukcję. W silnikach Subaru typu boxer silnik leży płasko, a nie jak w większości modeli - pionowo. W tych silnikach tłoki poruszają się z boku na bok. Mimo że silniki te mają doskonałe właściwości wagowe i wyważenia, płyny gromadzą się obok uszczelki głowicy, zamiast normalnie spływać po wyłączeniu silnika. Nawet gdy części są modernizowane, kwasy z płynów zaczynają zżerać uszczelkę.

Oznaki pęknięcia uszczelki głowicy Subaru

1. Przegrzany silnik

Uszczelka głowicy może ulec awarii nie tylko z powodu przegrzania silnika, ale może również prowadzić do tego problemu. Gdy uszczelka głowicy nie jest uszczelniona tak, jak powinna, gorące gazy z układu wydechowego trafiają do układu chłodzenia lub płyn chłodzący może przedostać się do cylindrów. W każdym przypadku dochodzi do przegrzania silnika.

W przypadku kontynuowania jazdy z przegrzanym silnikiem może dojść do wypaczenia głowic cylindrów. Para wodna może również spowodować uszkodzenie katalizatora, co wiąże się z jeszcze większym rachunkiem za naprawę.

RELATED: 5 objawów przepalonej uszczelki głowicy

2. Utrata mocy

Każda nieszczelność w bloku silnika może spowodować spadek wydajności. Gdy sprężone powietrze lub paliwo jest w stanie uciec, zmniejsza się kompresja w silniku.

Brak kompresji powoduje, że silnik pracuje nierówno i nie reaguje. Mogą również występować dźwięki przypominające wyciek spalin.

3. Zanieczyszczenie oleju

Po pęknięciu uszczelki głowicy na bagnecie lub pod korkiem wlewu oleju często widać mleczny osad. Substancja ta jest określana mianem koktajlu mlecznego i jest spowodowana mieszaniem się płynu chłodzącego z olejem.

Gdy płyn chłodzący dostanie się do oleju, dalsza jazda spowoduje uszkodzenie łożysk silnika. W tym momencie konieczna jest nie tylko wymiana uszczelki głowicy, ale także przepłukanie silnika i założenie nowego filtra. Należy również zdemontować dolną część silnika, aby sprawdzić łożyska.

4. Biały dym

Jeśli z układu wydechowego zacznie wydobywać się biały dym, jest to znak, że doszło do uszkodzenia uszczelki głowicy. Dym ten będzie prawdopodobnie miał słodki zapach z powodu płynu niezamarzającego, który przedostał się przez uszczelkę głowicy do cylindrów.

W ramach procesu spalania płyn chłodzący zamienia się w parę. Jeśli jednak nieszczelność pochodzi z kanału olejowego, dym może mieć kolor niebieski, choć zdarza się to rzadziej.

5. Wycieki zewnętrzne

Gdy dojdzie do uszkodzenia uszczelki między kanałem olejowym lub wodnym a zewnętrzną częścią silnika, można zauważyć wyciek oleju lub płynu chłodzącego. Chociaż ten stan jest nadal poważny, jest to najmniej niepokojący sposób uszkodzenia uszczelki głowicy.

Na początku można zauważyć obniżający się poziom płynu, a także wyciek. Jeśli jednak poziom płynu będzie zbyt niski, mogą wystąpić inne problemy z silnikiem, dlatego nie należy ignorować tego problemu. Oczywiście, wyciekające płyny mogą również spowodować pożar samochodu, więc należy zachować ostrożność.

Koszt wymiany uszczelki głowicy Subaru

Średni koszt wymiany uszczelki głowicy Subaru będzie wynosił od 2 000 do 4 000 dolarów. Niestety, sama robocizna może stanowić od 1 200 do 3 000 USD z tego rachunku. Zazwyczaj można spojrzeć na rachunek za części w zakresie od 800 do 1500 dolarów, zwłaszcza po dodaniu napinaczy, kół zębatych, pompy wodnej, paska rozrządu i uszczelek. Dodatkowo, jeśli Twoje Subaru ma manualną skrzynię biegów, możesz wydać nawet 500 dolarów więcej na całkowity koszt.

Naprawa uszczelki głowicy nie jest zadaniem dla przeciętnego mechanika majsterkowicza. Samochód będzie w warsztacie przez co najmniej kilka dni, a specjalista od silników powinien pracować nad Twoim Subaru, ponieważ silnik musi zostać zdemontowany, aby upewnić się, że wszystko zostało naprawione prawidłowo.

Autor