Kluczyk utknął w stacyjce? (8 prostych kroków, aby go usunąć)

Czy znalazłeś się w panicznej sytuacji, w której nie możesz wyjąć kluczyka ze stacyjki? Prawdopodobnie właśnie dlatego tu jesteś.

Taka sytuacja może być przerażająca, ponieważ zawsze istnieje obawa złamania kluczyka w stacyjce, co może stać się bólem głowy, a naprawa może kosztować o wiele więcej niż się spodziewasz.

Zanim wpadniesz w panikę i zadzwonisz po pomoc, możesz sprawdzić kilka rzeczy, aby upewnić się, że to nie te czynniki trzymają kluczyk w środku i nie pozwalają go wyjąć ani przekręcić.

Zawartość strony show Jak wyjąć kluczyk z zamka Ładowanie akumulatora samochodu Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu parkowania Odblokowanie kierownicy Rozpylić środek smarny do zamka Potrząsnąć zapłonem Odczytać kody usterek Sprawdź wyłącznik bezpieczeństwa i kluczyk. Wezwać warsztat mechaniczny

Jak wyjąć zablokowany kluczyk z zapłonu

Łączny czas: 10 minut

  1. Naładować akumulator samochodu

    Częstym problemem, gdy kluczyk utknął w stacyjce, jest to, że akumulator samochodowy jest rozładowany lub ma niskie napięcie. Naładuj akumulator samochodowy przez jakiś czas za pomocą ładowarki, aby sprawdzić, czy to problem niskiego napięcia. Niskie napięcie może spowodować, że blokada stacyjki nie zwolni kluczyka. Jeśli się spieszysz i czujesz się na siłach, możesz również skorzystać z kabli do skoków z innego samochodu.

  2. Zmiana biegów w położeniu parkowania

    Jeśli masz samochód z automatem, najprawdopodobniej musisz ustawić dźwignię zmiany biegów w pozycji parkowania, aby wyjąć kluczyk ze stacyjki. Może to być również spowodowane uszkodzeniem przełącznika zmiany biegów w dźwigni, co powoduje, że samochód myśli, że dźwignia znajduje się w innym położeniu niż jest w rzeczywistości. Spróbuj przestawić dźwignię w przód i w tył pomiędzy położeniem postojowym a neutralnym, naciskając jednocześnie pedał hamulca i próbując cofnąć stacyjkę o kolejny krok, a następnie wyjąć kluczyk.

  3. Odblokowanie kierownicy

    Wiele samochodów jest wyposażonych w funkcję blokady kierownicy. Funkcja ta może uniemożliwić przekręcenie stacyjki o jeden krok do tyłu w celu wyjęcia kluczyka. Ponownie przekręć kluczyk do stacyjki, poruszaj kierownicą, a następnie spróbuj ponownie wyjąć kluczyk. Można również spróbować poruszyć kierownicą do przodu i do tyłu podczas próby wyjęcia kluczyka.

  4. Rozpylić środek smarujący do zamka

    Jeśli masz w pobliżu jakiś środek smarujący w sprayu, możesz spróbować nasmarować zamek. Często, jeśli kluczyk lub blokada zapłonu jest zużyta, wystarczy rozpylić olej wewnątrz blokady zapłonu. Może to być dość trudne, ponieważ kluczyk blokuje drogę, ale przy użyciu butelki z rozpylaczem i rurki jest to możliwe.

  5. Potrząsanie zapłonem

    Doskonałą metodą usunięcia zablokowanego kluczyka ze stacyjki jest naciśnięcie na wkładkę bębenka palcem wskazującym lewej ręki, a drugą ręką potrząsanie kluczykiem. Kilkaset razy przekręcić kluczyk do przodu do pozycji zapłonu i z powrotem, naciskając jednocześnie pedał hamulca. Przy odrobinie szczęścia kluczyk może nagle wyskoczyć.

    ZWIĄZANE: Zgubione kluczyki samochodowe - koszt i wymiana kluczyków

  6. Odczytaj kody usterek

    Jeśli masz w domu skaner OBD2, możesz spróbować odczytać kody usterek ze wszystkich różnych jednostek sterujących, aby sprawdzić, czy nie ma problemu z przesuwaniem dźwigni zmiany biegów lub bezpiecznikiem, który może być przyczyną tego problemu. Często potrzebny jest bardziej zaawansowany skaner diagnostyczny, aby odczytać kody usterek z immobilizera i wyłącznika zapłonu.

  7. Sprawdź wyłącznik bezpieczeństwa i przycisk

    Wiele samochodów amerykańskich i japońskich ma dodatkowy przełącznik blokady wewnątrz stacyjki, w którym trzeba wcisnąć kluczyk i przycisk, aby go obrócić w celu wyjęcia kluczyka. Sprawdź w instrukcji obsługi swojego samochodu, aby upewnić się, że robisz to w prawidłowy sposób.
    W niektórych samochodach, aby wyjąć kluczyk, trzeba go również wcisnąć podczas przekręcania.

  8. Wezwanie warsztatu samochodowego

    Jeśli próbowałeś już wszystkiego, nie pozostaje Ci nic innego, jak zadzwonić do lokalnego warsztatu i pozwolić mu się przyjrzeć. W wielu przypadkach to zamek zapłonu ulega uszkodzeniu i należy go wymienić. W niektórych przypadkach immobilizer jest zintegrowany z wyłącznikiem zapłonu i po wymianie trzeba go przeprogramować.

Autor