Naprawa ubytków lakieru na samochodzie - zrób to sam!

Prawdopodobnie będziesz się obawiać, gdy usłyszysz termin "odpryski lakieru", ale wkrótce pojawią się one na powierzchni każdego samochodu. Nietrudno o wgniecenia, zarysowania, otarcia i innych niechcianych gości. Z większością przypadków można sobie poradzić bez pomocy specjalisty, jeśli poczynisz odpowiednie przygotowania. Zabierzmy się więc do pracy nad naprawą lakieru Twojego samochodu!
Będziesz potrzebował kilku podstawowych rzeczy.

Warto zainwestować w narzędzie do wyrównywania powierzchni. Pozwoli Ci to poprawić podkład przed nałożeniem farby. Najlepszym narzędziem do tego celu jest papier akwarelowy. Do czyszczenia ubytków lakieru samochodowego potrzebna jest armia papierów ściernych. Można go używać w różnych grubościach. Świetnie sprawdza się przy czyszczeniu najtrudniejszych rys i przestrzeni. Dobrze jest nie czekać, aż szpachla wykończeniowa wyschnie, zanim zaczniemy ją nakładać. Szpachla, podkład, lakier, najlepiej akrylowy, lub w dwóch odmianach, o różnych konsystencjach, np. lakier w sprayu lub lakier w pojemniku. Naszą listę kontrolną zamyka rozpuszczalnik, kreda maskująca lub pasta ścierna. Wersja PRO pozwala na użycie niskociśnieniowego pistoletu natryskowego, który po podłączeniu do kompresora wykona malowanie za Ciebie. Tego typu praca wymaga precyzji i umiejętności, dlatego dodaliśmy ją do kategorii zaawansowanej.

Można naprawiać wady lakieru samochodowego - zarysowania, pęknięcia szpachli i przetarcia lakieru.

Zacznijmy od zarysowań, które są najczęstszym rodzajem defektu lakieru samochodowego. Nie musisz martwić się o zarysowania, jeśli jesteś w stanie samodzielnie poradzić sobie ze wszystkimi rodzajami uszkodzeń lakieru. Dlaczego? Tego typu uszkodzenia są możliwe do wykonania przy użyciu lekkiej pasty ściernej. Po umyciu i osuszeniu samochodu, nakładasz pastę na jego powierzchnię. Pozwól jej ponownie wyschnąć używając miękkiej szmatki. I gotowe! Efekt pasty polerskiej bez maszyny polerskiej nie będzie taki sam. Chociaż ręczne polerowanie nie zastąpi maszyny, jest z pewnością bardziej przystępne.

Następnym krokiem jest szpachlowanie pęknięć. Papier ścierny jest niezbędny do naprawy wad tego rodzaju. Użyj papieru ściernego o ziarnistości 80, aby doprowadzić powierzchnię do gołego metalu. Po papier jest gotowy do użycia, trzeba będzie zagruntować powierzchnię z podkładem w sprayu. Następnie należy nałożyć szpachlę. Jest to ponownie docierane papierem ściernym, ale jego waga jest zwiększona o 240. Ostatnim krokiem jest nałożenie farby i przetarcie powierzchni papierem akwarelowym o grubości 500800. Oficjalnie naprawa pęknięć lakieru samochodowego z powodu pękniętego kitu została zakończona.

Przejdźmy dalej. Teraz bierzemy na pokład wióry farby, które są najczęściej spotykane na drzwiach i parapetach. Te odpryski wyglądają poważnie, ale można je łatwo wyczyścić benzyną ekstrakcyjną. Voila

Korozja jest najważniejszym czynnikiem przy naprawianiu ubytków lakieru. Z małymi pęcherzami możemy poradzić sobie sami, o ile nie są zbyt poważne. Jeśli jednak problem staje się poważny, a korozja uszkodziła już duże fragmenty powierzchni samochodu, zalecamy kontakt z profesjonalnym lakiernikiem. Spróbujmy najpierw sami naprawić te nieszkodliwe. Po pierwsze, oczyścić obiekt za pomocą papieru ściernego z grubą warstwą. Po tym musimy przygotować nasz zestaw naprawczy z podkładem antykorozyjnym. Dzięki temu pokryjemy problematyczny element. Następnie, nadszedł czas, aby zastosować farbę. To nie było takie trudne, prawda?

Ten poradnik zakłada, że większość osób jest w stanie samodzielnie naprawić usterki lakieru samochodowego. Warto jednak skontaktować się ze specjalistą, jeśli pęknięcia są duże, a korozja opanowała karoserię naszego samochodu. Można temu zapobiec, stosując odpowiednie produkty i trochę wyobraźni.

Ubytki lakieru bezbarwnego można naprawić

Ubytki lakieru bezbarwnego można naprawić w nieco inny sposób. Lakier bezbarwny ma za zadanie chronić i poprawiać wygląd zewnętrzny samochodu. Jednak plamy i przebarwienia mogą sprawić, że sytuacja ulegnie zmianie. Ubytki lakieru bezbarwnego mogą być trudne do samodzielnej naprawy. Dzieje się tak dlatego, że konieczne jest przyciemnienie lakieru bezbarwnego. Sprężone powietrze jest często wykorzystywane do weryfikacji zakresu problemu z powierzchnią. Może ono wykazać, że obszar wymagający naprawy lakieru bezbarwnego jest znacznie większy niż początkowo sądzono. Obszar weryfikacji złej jakości powłoki można zminimalizować stosując wysokiej jakości produkty i odpowiednią technologię. Tech Coat to sprawdzony produkt, który można znaleźć na wielu półkach sklepowych. Zalecamy stosowanie "napraw punktowych" w celu usunięcia wszelkich usterek w lakierze bezbarwnym. Warto jednak w tym przypadku skorzystać z pomocy profesjonalnego lakiernika.

 

Autor